facebook selidbe beograd

kombi-kombi.rs

Svi znamo da selidba može biti stresna. Mnogo je stvari koje treba uraditi i uvek se čini da ste možda nešto zaboravili. Takođe, promena kuće podrazumeva i puno emocionalnih napora. Dakle, ovde ćemo vam navesti 5 stvari koje možete učiniti kako biste selidbu učinili manje stresnom. Takođe ćemo istražiti zašto je selidba uopšte toliko stresna.

EMOCIONALNI STRES SELIDBE

Selidba je za mnoge ljude stresna. Ali da li ste se nekad zapitali zašto je to tako? Emotivni stres zbog selidbe je ozloglašen jer je prelazak u nov dom teško iskustvo. Uključuje puno stavki koje morate da obavite (na primer, promenu adrese za svaku pretplatu ili uplatu). Ali, takođe uključuje i puno emocionalnog napora. Ovaj potez znači napustiti dom koji ste nekada poznavali i upustiti se u novo poglavlje života: nove komšije, nova infrastruktura i strah od nepoznatog. U osnovi, imate puno malih "obaveza" na umu, istovremeno se noseći sa emocionalnim stresom zbog promene mesta koje ste nekad zvali domom, kao i potrebe da naučite mnogo novih stvari koje su vezane za Vaše svakodnevne aktivnosti.

KAKO UČINITI SELIDBU MANJE STRESNOM?

Na internetu možete pronaći puno članaka koji pokušavaju da vas nauče "kako se preseliti bez stresa". Medjutim, mi se ne slažemo se sa njima - jer nije realno da Vas selidba ostavi ravnodušnim. Ona kod normalnih ljudi izaziva bar malo stresa jer, pre svega, to je jedna od važnijih životnih odluka. Ali, možete učiniti mnogo stvari kako pobrinuti se pobrinuli da taj stres umanjite. To, naravno, podrazumeva odredjene promene kroz koje ćete morati da prodjete a sa njima i odredjene neizvesnosti.

Ipak, budite uvereni da je potpuno moguće učiniti ovo iskustvo manje stresnim.


5 PRAKTIČNIH SAVETA KOJI ĆE VAM POMOĆI DA SMANJITE STRES TOKOM SELIDBE

1. Prihvatite da je stres normalan deo procesa selidbe

Prvi korak ka prevazilaženju stresa nakon selidbe jeste prihvatanje istog. Ako odgovorno priznate sebi da ćete tokom selidbe verovatno pretrpeti odredjeni stres, manje je verovatno da ćete se iznenaditi kada do njega dodje. Bićete spremni za to. Razmislite ovako: stres je fiziološki odgovor organizma na menjanje uslova sredine, dakle preciznije - stres je sinonim za promenu. Međutim, vi donosite odluku o tome kako ćete reagovati na taj stres. Možete ga shvatiti kao nešto negativno i tako ćete se i provesti. Ili se možete izboriti s njim. Naš najbolji savet je da stres prihvatite kakav jeste, potrudite se da ga što pre uočite. Na taj način možete funkcionisati s njim, umesto da dozvolite da on vas kontroliše. Dakle - najvažnije je prepoznati stres, i ne dozvoliti da vas on omete u vašim planovima.


2. Budite organizovani!

Nešto što će vam puno pomoći pre, tokom i nakon vaše selidbe jeste da se potrudite da organizujete svaki detalj! Za ovo će Vam lista biti vrlo dobar saveznik. Ako sve ovo držite samo u glavi, to samo može dovesti do dodatnog stresa i do toga da zaboravite neke detalje. Dakle, da biste umanjili stres i uklonili mogućnost da zaboravite nešto - sve zapisujte. Ovo će, sasvim sigurno, napraviti veliku razliku! Na internetu postoji mnogo resursa koji vam mogu pomoći - možete izguglati "liste za pakovanje" ili "liste za selidbe" kako biste dobili inspiraciju.


3. Ispoštujte proces

Selidbe su takođe jako emotivan proces. Pored svih stvari koje morate da uradite, selidba takodje znači da će u vaš život doći puno promena. Ostavljate neke stvari iza sebe, dodajete nove. Isto je i sa ljudima. Ovo može stvoriti dodatni stres i uzbuđenje. Dakle, prihvatite taj proces i proživite ovo putovanje u potpunosti. Stvari koje vam mogu olakšati stres jesu istraživanja o vašem novom gradu ili kraju. Ne fokusirajte se samo na ono što ostavljate iza sebe i na druge stvari koje vas rastužuju. Zašto ne bi razmišljali u radovali se svim novim, "kul" stvarima koje vas očekuju!? ‍


4. Pokušajte da zadržite pozitivan način razmišljanja

Održavanje pozitivnog stava razmišljanja čini veliku razliku u svakom aspektu vašeg života, a ne samo prilikom selidbe! Nauka je pokazala da pozitivno razmišljanje pomaže u upravljanju stresom i da čak može poboljšati vaše zdravlje. Dakle, dok se suočavate sa stresom koji generiše vaša selidba, ne zaboravite da sagledate stvari u pozitivnom svetlu. A stres - prigrlite, prihvatite, i budite strpljivi prema sebi. Pokušajte da vidite svetlu stranu stvari. Ovo će definitivno doneti benefite. Takođe je veoma važno tražiti podršku od prijatelja i porodice, umesto da sami pokušavate da se izborite. Razgovor sa drugima će vam pomoći da se osetite sigurno i da vas stres ne poremeti.


5. Smanjite nered što je više moguće

Nered doprinosi stvaranju stresa. Dakle, da biste smanjili vizuelni stres stvoren neredom, pokušajte da počistite smeće koje zauzima dodatni prostor u vašem domu. Gotovo odmah ćete osetiti neku vrstu olakšanja. Nered možete raščistiti metodom "Marie Kondo" ili jednostavnim svrstavanjem Vaših stvari u tri grupe: za prodaju, donirati i baciti. Ovo će vam takođe puno pomoći u selidbi, jer ćete imati manje stvari oko kojih trebate brinuti. Na selidbu možete čak gledati i kao na priliku za uklanjanje svih nepotrebnih stvari iz vašeg "prethodnog" života - kao nov početak. Sećate se kako smo razgovarali o pokušaju da zadržimo pozitivno razmišljanje? Pa, način na koji pristupate organizovanju i uklanjanjanju nebitnih stvari iz vašeg života može napraviti ogromnu razliku.


Oh, i još jedan profesionalni savet? Angažujte kombi-kombi.rs.